miercuri, 5 februarie 2014

Happy-end




        
                             Medierea



      In aceasta postare am ocazia sa va prezint un caz al unor prieteni de-ai mei , care au ajuns in punctul culminant al relatiei lor familiale .
      Ce este aia mediere ?
      Medierea este meseria mediatorului . Un mediator este solicitat in momentul in care doua parti ( grupuri , companii sau chiar membrii unei   familii ) sunt in pasul de a se da in judecata , dar totusi , acestia sunt de acord sa ajunga la o "invoiala" . Este ca atunci cand , de exemplu doi copii se cearta la scoala iar profesoara / diriginta / invatatoarea sau chiar un alt coleg ii desparte si le propune sa se impace ;asta bineinteles daca vrem sa simplificam explicatia medierii . 

       Cum spuneam la inceput , am sa va povestesc despre niste prieteni , sot si sotie . Timp de cativa ani buni au reusit sa intemeieze o familie fericita din punctul meu de vedere , chiar aveau si un copil, dar de la un moment dat au inceput certurile si jignirile . Au decis sa se desparta iar copilul sa ramana la mama , tatal oferindu-le un fel de pensie pentru copil in fiecare luna sau ceva de genul acesta, nu stiu sigur cum pot s-o numesc . Dar acestia au avut probleme la impartirea bunurilor si au ajuns sa creada ca cea mai buna metoda ar fi un mediator , decat sa ajunga pe la tribunale . 
         Mediatorul , femeie fiind , dupa cum mi-a povestit prietena despre care va vorbesc ,a incercat din rasputeri sa ajunga la o invoiala intre cei doi . Iar totul s-a rezolvat pe cale amiabila .
               Aceasta povestire are un happy end , deoarece dupa 5 luni de stat despartiti , cei doi s-au intors unul la celalalt iar bineinteles ca fata lor a avut cel mai mult de castigat din asta  .

        Din punctul meu de vedere , daca acestia nu apelau la un mediator in loc sa se judece , poate ca povestea pe care v-as fi spus-o nu mai avea un happy end ! Mi-am sunat prietena si am intrebat-o inainte daca pot sa fac publica aceasta intamplare din viata ei , iar ea mi-a raspuns ca da , doar cu o singura conditie , sa nu le mentionez numele , iar eu i-am respectat decizia .

         Nu uitati ! Decat sa regretati mai tarziu din cauza ca nu ati ajuns la o rezolvare pe cale amiabila si mult mai usoara , mai bine apelati la un mediator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu